Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Zestaw podręczników z zakresu interoperacyjności i ERTMS

Dostępność: duża ilość
Cena: 148,00 zł 148.00
ilość szt.

Opis

Przekazujemy w Państwa ręce tę wyjątkowe publikacje. Wydawca Kuriera Kolejowego zachęca do zakupu pierwszych i jedynych na polskim rynku podręczników: EUROPEJSKI SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM KOLEJOWYM. Przegląd funkcji i rozwiązań technicznych – od idei do wdrożeń i eksploatacji oraz INTEROPERACYJNOŚĆ SYSTEMU KOLEI UNII EUROPEJSKIEJ. Infrastruktura, sterowanie, energia, tabor.

EUROPEJSKI SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM KOLEJOWYM obejmuje Europejski System Sterowania Pociągiem ERTMS/ETCS oraz Globalny System Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej ERTMS/GSM-R. Coraz szersze wprowadzanie tych systemów na polskiej sieci kolejowej i w korzystających z niej pojazdach trakcyjnych spowodowane jest nie tylko prawem europejskim, ale także, a może nawet przede wszystkim, względami bezpieczeństwa.

Wyposażone, względnie aktualnie wyposażane są m.in.: Centralna Magistrala Kolejowa (dla jazd pociągów Pendolino z prędkością większą niż 160 km/h), E65 Warszawa-Gdańsk-Gdynia, E30 granica państwa (Bielawa)-Legnica-Wrocław-Opole, E20 granica państwa (Kunowice)-Poznań-Warszawa-granica państwa (Terespol), Pomorska Kolej Metropolitalna (dla jazd pociągów w odstępach poniżej pięciu minut) oraz nowe pociągi zespołowe i pojazdy trakcyjne różnych producentów, a także już eksploatowane pojazdy. Wyposażane muszą być wszystkie linie modernizowane z wykorzystaniem środków europejskich, jeśli tylko realizowane prace obejmują modernizacje sterowania ruchem, a także nowe pojazdy trakcyjne i pojazdy modernizowane, przeznaczone do jazd po liniach wyposażonych.

Tym samym kompleksowa i przejrzysta informacja omawiająca ERTMS od idei do wdrożeń i eksploatacji oraz pokazująca jego funkcje i dostępne rozwiązania techniczne, potrzebna jest pracownikom firm budowlanych realizujących modernizacje linii kolejowych, inżynierom kontraktów i dyrektorom projektów nadzorującym takie modernizacje, oraz firmom budującym i modernizującym tabor trakcyjny i komisarzom odbiorczym, jak również maszynistom prowadzącym pojazdy trakcyjne wyposażone w urządzenia ERTMS.

Podręcznik INTEROPERACYJNOŚĆ SYSTEMU KOLEI UNII EUROPEJSKIEJ przedstawia zagadnienia interoperacyjności w transporcie kolejowym. Obejmuje informacje ogólne, konieczne dla zrozumienia idei interoperacyjności, mające zastosowanie procedury administracyjne oraz przyjęte rozwiązania techniczne w zakresie drogi kolejowej, sterowania, zasilania i taboru. Ostatni rozdział poświęcony jest szerokiemu omówieniu kontekstu prawnego, w tym przedstawieniu relacji pomiędzy różnymi dokumentami prawnymi, np. między Ustawą o transporcie kolejowym i Ustawą Prawo budowlane.

Podręcznik przeznaczony jest dla ekspertów kolejowych - pracowników przewoźników i zarządców, producentów i wykonawców, a także osób merytorycznie nadzorujących kontrakty i uczestniczących w procesach zamykania kolejowych inwestycji oraz dla prawników, którzy z natury swojej pracy sięgać muszą także bezpośrednio do dokumentów źródłowych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl